
Aquest 26 d’abril, ens fem visibles per totes aquelles que encara no poden ser-ho. Perquè ser lesbiana encara comporta violència, discriminació i silenci. I això no és només un assumpte individual: és una qüestió de drets humans, de justícia i de democràcia.
Encara avui, milers de dones a casa nostra i arreu del món han d’amagar a qui estimen per por de perdre la feina, l’habitatge, la custòdia dels seus fills i filles o fins i tot la vida. Les lesbianes som invisibilitzades en les estadístiques, en les polítiques públiques, en els llibres de text, en els mitjans i en la memòria col·lectiva.
Per això, aquest 26 d’abril no és només una jornada de visibilitat, sinó una crida a l’acció col·lectiva.
Així comença el manifest consensuat en la Comissió de Coordinació del Consell Nacional LGBT per reivindicar i reconèixer els drets del col·lectiu lèsbic. Uns drets encara lluny de ser realitat en molts àmbits de la nostra societat.
Us adjuntem el manifest complet en aquest enllaç.
Últims comentaris