Bloc — 25 abril 2025

Aquest 26 d’abril, ens fem visibles per totes aquelles que encara no poden ser-ho. Perquè ser lesbiana encara comporta violència, discriminació i silenci. I això no és només un assumpte individual: és una qüestió de drets humans, de justícia i de democràcia. 

Encara avui, milers de dones a casa nostra i arreu del món han d’amagar a qui estimen per por de perdre la feina, l’habitatge, la custòdia dels seus fills i filles o fins i tot la vida. Les lesbianes som invisibilitzades en les estadístiques, en les polítiques públiques, en els llibres de text, en els mitjans i en la memòria col·lectiva. 

Per això, aquest 26 d’abril no és només una jornada de visibilitat, sinó una crida a l’acció col·lectiva.

Així comença el manifest consensuat en la Comissió de Coordinació del Consell Nacional LGBT per reivindicar i reconèixer els drets del col·lectiu lèsbic. Uns drets encara lluny de ser realitat en molts àmbits de la nostra societat.

Us adjuntem el manifest complet en aquest enllaç

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *